مستر بچ افزودنی RCT

گرید PMA نسل جدیدی از گریدهای پلی پروپیلن با نام PP-RCT برای کاربرد در تولید لوله و اتصالات  مورد استفاده در سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و همچنین سیستم های گرمایشی ساختمان است که در مقایسه با گریدهای فعلی PP-R دارای مزایای قابل توجهی است. فرمولاسیون تولید PMA بر پایه گرید PP_R ارتقا یافته می باشد. استفاده از پایه PP-R ارتقا یافته در تولید گرید PMA منجر به بروز مزیت هایی برای این گرید در مقایسه با سایر گریدهای PP-RCT موجود در بازار می شود که شامل: امکان تولید لوله با کیفیت در حداکثر سرعت خطوط تولید لوله، کاهش استهلاک خطوط تولید، کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات خط تولید و همچنین افزایش خواص مکانیکی کوتاه مدت و بلند مدت لوله و اتصالات تولید شده است.

یکی از مهمترین مزیت های گرید PMA این است که علاوه بر پوشش دادن کاربردهای گرید PP-R تولیدی پتروشیمی های ایران و سایر گریدهای پلی پروپیلن مشابه و معمول، می تواند در کاربردهای گرمایشی ساختمان نیز جایگزین لوله های PEX گردد که این کار منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان نصب تاسیسات خواهد شد. گرید PMA نسبت به گریدهای معمولی مقاومت به ضربه به مراتب بهتری دارد. همچنین تحمل بالاتر لوله های تولید شده از این گرید در برابر فشار هیدروستاتیک باعث می شود که بتوان ضخامت لوله و اتصالات را به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داد که این عامل باعث کاهش هزینه تولید لوله و اتصالات و همچنین افزایش ظرفیت هیدرولیکی آن می شود.

در خصوص پیش نیاز تولید و مصرف این مواد توسط واحدهای تولیدی جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا کارخانجات تولید لوله و اتصالات با استفاده از همان تجهیزات مورد استفاده برای گریدهای معمول می توانند از گرید PMA نیز در تولیداتشان استفاده کنند. البته از آنجا که با این گرید می توان ضخامت لوله و اتصالات را بدون افت خواص نسبت به گریدهای رندوم معمولی کاهش داد لذا تولید کنندگان در صورت تمایل به کاهش ضخامت لوله و اتصالات تولیدی می توانند با یک تغییر جزئی و کم هزینه روی کلگی اکسترودر یا قالب تزریق، کاهشی ملموس در مصرف مواد اولیه و در نتیجه هزینه تولید خود مشاهده نمایند که البته این در نهایت منجر به کاهش قیمت محصول در کنار حفظ کیفیت برای مصرف کننده نهایی خواهد شد.

تولید صنعتی این گرید بعد از گذراندن آزمون های متعدد جهت ارزیابی خواص کوتاه مدت و بلند مدت لوله های تولید شده و دریافت گواهینامه فنی بر اساس رده کاربری ۵ استاندارد ملی ایران به شماره ۶۳۱۴ (که معادل استاندارد ISO 15874 است) همزمان با شروع سال جدید در شرکت پیشرو بسپار سپاهان آغاز خواهد شد.

این نوع سیستم لوله کشی نسل جدید لوله های پلی پروپیلنی و جهت جلوگیری از انبساط طولی طراحی گردیده اند . ساختار این نوع لوله ها سه لایه بوده و قابلیت استفاده در سیستم لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و سیستمهای گرمایشی را دارد . این سیستم لوله کشی همچنین قابلیت استفاده در رایزرهای آب سرد و گرم ، رایزرهای سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ، رایزرهای برجهای خنک کن ، کلکتورهای صنعتی گرمایش کفی ، سیستم های انتقال هوای فشرده را دارا می باشد .

  • راحتی اجرا و سرعت بالا
  • انشعاب گیری ساده در رایزرها با اتصال بوشن کلکتوری
  • مقاومت ضربه ای مناسب
  • عدم وجود انبساط طولی